Lázár: Amíg a vas törik, az a MÁV felelőssége, ha az ember törik, az az én felelősségem

2024. december 27. 22:52

Az építési és közlekedési miniszter kijelentette, őt nem lehet azzal vádolni, hogy a miniszteri tisztségét párt- vagy hatalmi pozíció megszerzésére fordítaná.

2024. december 27. 22:52
null

Nyitókép: Képernyőfotó/YouTube

„Nekem egyáltalán nem jelent problémát, hogy a miniszterelnök úgy döntött, az építéssel és a közlekedéssel kell foglalkoznom. Van, aki úgy gondolja, hogy ezt kicseszésnek szánták, mert ebbe politikailag csak belebukni lehet, de én nem gondolom, hogy ilyen szándék áll a döntés mögött, nem hiszem, hogy csapdát állítottak” – mondta el Lázár János egy, a YouTube-ra feltöltött videóban, amelyben a kérdező a kollégája, Krakkó Ákos volt.

Inkább arról van szó – jelentette ki az építési és közlekedési miniszter –, hogy kevés olyan ember van, aki olyan ambícióval rendelkezik, hogy valamit megpróbáljon megváltoztatni. Eluralkodott a politikában – amit ő súlyos problémának tart –, hogy elég a percepciót uralni, megváltoztatni, a valósággal nem kell foglalkozni. „Azok jóval kevesebben vannak szerinte, akik a valóságot akarják megváltoztatni. Ha valami történik azokkal az emberekkel, akik a közlekedési szolgáltatást igénybe veszik, az nagyon bosszantja, bántja Lázárt és ilyenkor lelkiismeret-furdalása is van. Tudni kell az embernek, hogy mikor merül fel az ő személyes felelőssége” – mondta. 

Amíg a vas törik, az a MÁV felelőssége, ha az ember törik, az az én felelősségem

– fogalmazott a miniszter.

Le kellett állítani beruházásokat, mert sok túlvállalás történt, a Covid és a háború miatt a korábbi ígéretek közül a kormány nem tudott mindent betartani – állította Lázár, s azzal folytatta, hogy ezt a nem elegáns, nem fehér kesztyűs „takarító” munkát el kellett végezni, pedig ezt nem szokták szeretni a politikusok. Azzal nem lehet pártot építeni, pozíciókat szerezni, ha valaki kénytelen nemet mondani egy kollégájának, társának, pedig a miniszter többször erre kényszerült. Így őt nem lehet azzal vádolni, hogy a miniszteri tisztségét párt- vagy hatalmi pozíció megszerzésére fordítaná. 

De ez azért nem okoz neki problémát, mert neki nincsenek ilyen típusú ambíciói egyéniben sem indul 2026-ban.„Kinőttem már abból a korszakból, hogy valami akarjak lenni, inkább valamit akarok csinálni” – fogalmazott. S azzal folytatta, hogy ugyan leállítottak beruházásokat, de másokat elindítottak több ezer milliárd forint értékben, ilyen például a mohácsi Duna-híd vagy az M49-es út, és ki tudta harcolni a Pázmány Péter Egyetem épületének megépítését. Ezért nem elégedetlen, nem tartja magát sikertelennek, de sok időre van szükség ahhoz, hogy a munka beérjen.

Ha a közlekedésben csak a tarifareformot csinálták volna meg, az is több, mint ami az elmúlt 14 évben történt ezen a területen, így nincs hiányérzete, hiszen az embereknek, utasoknak sokkal jobb lett

– jelentett ki Lázár. 

A közlekedés területén is komoly érdekviszonyok alakultak ki, és Lázár fellépésével, a vállalat átalakításával bizonyos belvárosi érdekköröknek jelentős mértékben sértette a mozgásterét.

***

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 16 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
catalina11
2024. december 28. 09:49
epét hánynak a libernyákok..
catalina11
2024. december 28. 09:48
patikus 2024. december 28. 08:19 • Szerkesztve Na nézd már! Előbújt a törhetetlen vasember. Inkább az a gond, hogy őt nem fogja a mágnes. Akkor is mágnás maradhat ha egy egész nemzetet aláz meg olyan beköpésekkel, hogy amennyid van annyit is érsz." "téved" patikus elvtárs, ez nem így volt, ezt csak a libernyákok tálalják így...
Dorset Naga
2024. december 28. 07:31
Aki fegyelmet követel, és maximalista azt nem szeretik. Pedig csak így lehet a MÁV-nak nevezett kuplerájt rendbe tenni. Orbán jót választott.
catalina11
2024. december 28. 07:31
A közlekedés területén is komoly érdekviszonyok alakultak ki, és Lázár fellépésével, a vállalat átalakításával bizonyos belvárosi érdekköröknek jelentős mértékben sértette a mozgásterét." szellemes megfogalmazás...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!